onsdag 8 april 2009

I kulturens utkanter

Jag vet inte riktigt varför, men jag har en längre tid varit nyfiken på Gekås i Ullared.

Jajemen. Affären dit folk står i kö för att alls få komma in, som vore det en Glasvegas-spelning. I stället bjuds det på billiga tubsockor.

Eller, det är i alla fall så mina fördomar ser ut.

Jag är nyfiken, men det har tagit emot att åka ända dit för att se detta. Och själv stå i den där kön. Så nu kommer kanal 5 till min räddning.

– Det ska bli kul. Det finns många härligt speciella karaktärer som både jobbar och besöker oss. Ullared är själen av Sverige. Det är många som har en relation till oss så det blir nästan kultmystik. Som ett ”Hem till gården” i modern tappning, säger Boris Lennerhov, vd på Gekås.

Men jämförelsen med "Hem till gården"... Hur tänkte han då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar