tisdag 14 april 2009

Gammal musik

De senaste dagarna har jag haft denna på repeat i mitt huvud. Inte så välkommet, men ändå inte helt obegripligt då den plötsligt dykt upp i tv-reklam, radiointervjuer och, inte minst, alldeles oironiskt spelad som "bra låt" på radiokanalen som den goda smaken (och 2000-talet) glömde.

Och jag tänkte mig ett inlägg om just de där låtarna man trodde man glömt. Kanske en och annan som man faktiskt gillar i smyg.

Men.

I stället blir jag påmind om hur tråkigt Youtube är numera. I stället för gamla musikvideos kan jag "njuta" av hur en okänd dåre massakrerar "Look of love".

Och jag bara undrar varför? Är en uppspelning på Youtube något som förhindrar någon att införskaffa Paul Kings samlade hits på dvd?

Eller är det just där skon klämmer? Att ingen kan gömma sig på internet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar